Promethean kondigt het gloednieuwe ActivPanel met ActivSync aan

maak kennis met het nieuwe ActivPanel

Published: november 14th, 2022

Promethean speelt in op de behoeften van docenten en beheerders om leerprestaties te bevorderen, en geeft daarbij prioriteit aan gemak, connectiviteit en veiligheid

Promethean heeft het nieuwe ActivPanel met ActivSync aangekondigd, dat de meest robuuste, naadloze en veilige gebruikerservaring tot nu toe biedt. Met het nieuwe interactieve paneel voldoet Promethean aan de unieke behoeften van docenten en IT-beheerders met intuïtieve, geavanceerde technologie die een naadloze ervaring mogelijk maakt. Met zijn gemakkelijke, veilige aanmeldingsopties, snelle verbinding met content, flexibele software voor het leveren van lessen, en een persoonlijke gebruikerservaring biedt ActivPanel 9 de tools die nodig zijn om de manier waarop leraren technologie gebruiken te transformeren.

Promethean heeft goed geluisterd naar de feedback van klanten over de hele wereld, en in reactie daarop het interactieve paneel ontworpen waarmee ze makkelijker kunnen omgaan met de veranderingen in de onderwijswereld. Het enige interactieve paneel met ActivSync, de gepatenteerde technologie van Promethean, verwijdert digitale barrières tussen apparaten en maakt meer connectiviteit, aanpasbare instellingen en verbeterde mobiliteit mogelijk, zodat docenten zich vrij door het klaslokaal kunnen bewegen. Bovendien heeft Promethean de gebruikerservaring opnieuw ontworpen door een oplossing te bieden voor verschillende onderwijsmodellen, zoals hybride, synchroon en asynchroon leren, waarbij hardware en software in alle scenario’s worden geïntegreerd.

“We hebben beloofd dat we docenten de mogelijkheid willen bieden om het leerproces en samenwerking te transformeren. Dit ligt nu binnen handbereik met ActivPanel 9, onze meest innovatieve release tot nu toe”, zegt Lance Solomon, Chief Product Officer bij Promethean. “Wij hebben een interactief panel ontwikkeld dat een oplossing biedt voor de uitdagingen waarmee leraren, IT-beheerders en directeuren te maken hebben, en dat veiliger en gebruiksvriendelijker is en beter samenwerkt met andere technologie in hun klaslokalen.”

Het interactieve paneel is ontwikkeld voor het internationale educatieve landschap en omvat functies die inspelen op de belangrijkste behoeften van docenten:

• Eenvoud: Het nieuwe ActivPanel omvat een eenvoudige gebruikersinterface die minimale training vereist, waardoor docenten het paneel vanaf de eerste dag kunnen gebruiken in hun lessen. Tegelijkertijd gaat het ondersteuningsniveau voor IT-managers omlaag.
  • Connectiviteit: ActivSync maakt automatisch verbinding met andere apparaten in de klas, zodat docenten snel kunnen inloggen om gemakkelijk toegang te krijgen tot bestanden en andere cloudplatforms, zoals Google Classroom.
  • Veiligheid: Met ActivPanel kunnen docenten nu op meerdere manieren veilig inloggen op de panelen, bijvoorbeeld met een wachtwoord, QR-code of NFC-kaart (Near Field Communication). IT-managers kunnen erop vertrouwen dat de persoonlijke informatie en profielen van docenten vertrouwelijk blijven en dat alle netwerkapparaten de juiste beveiligingsupdates krijgen.
  • Flexibiliteit: Docenten kunnen lessen en audio opnemen op het ActivPanel en deze delen met leerlingen in de klas of thuis om leerverlies te voorkomen en de algehele betrokkenheid en prestaties van leerlingen te verbeteren.
  • Duurzaamheid: De krachtige en duurzame hardware van het ActivPanel bevat nu robuuste mogelijkheden, zoals USB-C met 100 watt stroomvoorziening en Vellum Touch technologie met pen/vinger-differentiatie, handpalm wissen, handpalmafwijzing voor schrijven en 20-punts aanraking.

Om het ActivPanel te zien op het NOT 2023 in de Jaarbeurs, Utrecht, kun je Promethean op de beursvloer bezoeken bij stand C024.

Het nieuwe ActivPanel is verkrijgbaar in twee modellen, ActivPanel 9 en ActivPanel 9 Premium. Bekijk alle functies en specificaties hier. Neem contact op met het lokale Promethean team of partner voor meer informatie over de beschikbaarheid.