Promethean blijft de IFPD wereldmarktleider in het onderwijs in het tweede kwartaal van 2023 en in de afgelopen 12 maanden

Number 1 ducation brand for interactive panels

Published: september 19th, 2023

Promethean lanceert een van de eerste door Google gecertificeerde Android-toestellen voor de IFPD-markt, ontworpen om te worden gekoppeld met het ActivPanel LX

Promethean is uitgeroepen tot de wereldwijde leider in interactieve flat panel displays (IFPD’s) voor het onderwijs, volgens het Q2 2023 rapport van Futuresource Consulting over de wereldwijde IFPD-markt. Het bedrijf is de nummer 1 in volume in de wereldwijde K-12-onderwijssector (exclusief China) sinds 2018 en heeft de toppositie al meer dan vijf jaar in handen.

In de afgelopen 12 maanden (Q3 2022 tot Q2 2023) veroverde Promethean 19,6% van het K-12 (primair & secundair) IFPD-volume marktaandeel wereldwijd.* Alleen al in Q2 2023 had Promethean een sterk kwartaal wereldwijd*, met een marktaandeel van 20,1%. Promethean blijft het toonaangevende merk in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, en Duitsland.

Het tweede kwartaal van 2023 werd gekenmerkt door een sterke verkoop van het ActivPanel 9, het bekroonde product van Promethean. Het bedrijf lanceerde ook de OPS-A computermodule, een van de eerste door Google gecertificeerde apparaten die zijn ontworpen voor gebruik met een interactief scherm. Het nieuwe computerapparaat is speciaal ontworpen om te worden gekoppeld aan het ActivPanel LX, Prometheans nieuwe betaalbare paneel dat uitzonderlijk gebruiksgemak, flexibiliteit, kwaliteit en een lange levensduur biedt.

“We zijn zeer enthousiast over het feit dat Futuresource ons opnieuw heeft uitgeroepen tot wereldwijde marktleider en over de goede verkoopcijfers van onze interactieve schermen”, zegt Matt Cole, EVP global sales bij Promethean. “We blijven investeren voor de lange termijn om transformerende tools te creëren die naadloos passen in elke onderwijs- en werkomgeving.”

Het topmodel van het bedrijf, het ActivPanel 9, won onlangs een Tech & Learning Best of Show Award op de 2023 ISTE conferentie voor zijn gebruiksgemak, waarde, uniekheid in de markt, en het vermogen om het leven van leerkrachten gemakkelijker te maken en de prestaties van leerlingen te ondersteunen. Het won ook een 2023 EdTech Breakthrough Award in de categorie “Student Engagement Innovator of the Year” voor zijn uitmuntende creativiteit.

*Exclusief China, volgens het Q2-rapport van Futuresource Consulting over de wereldwijde IFPD-markt.