Futuresource bevestigt Promethean’s status als marktleider voor het vierde jaar op rij

Promethean is voor vierde jaar op rij wereldleider voor Interactieve Flat Panel Displays (IFPD) technologie volgens Futuresource Consulting

Published: november 30th, 2022

Promethean ActivPanel blijft wereldwijd marktleider voor interactieve schermen in de VS en EMEA

Promethean blijft de wereldleider voor Interactieve Flat Panel Displays (IFPD) technologie, blijkt uit het Futuresource Consulting Q3 2022 rapport over de wereld IFPD markt. Promethean behoudt zijn leidende positie in de wereldwijde K-12 onderwijssector IFPD-markt van 2018 tot en met 2022 gezamenlijk, exclusief de verkoop in China.

Van oktober 2021 tot september 2022 behaalde Promethean een volumeaandeel van 24.9% op de wereldwijde markt voor IFPD’s in het lager en middelbaar onderwijs, exclusief China, en bleef het in diezelfde periode het nummer 1 merk in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Ierland, en Duitsland.

Volgens Futuresource steeg de wereldwijde verkoop van Interactieve Displays (IFPD’s en digiborden), inclusief China, in het derde kwartaal van 2022 met 72% kwartaal op kwartaal en met 20% jaar op jaar. Met 1,2 miljoen verkochte displays was dit veruit het hoogste verkoopvolume kwartaal wereldwijd sinds Futuresource deze markt in 2004 begon te volgen.

In Q2 en Q3 2022 werd Promethean uitgeroepen tot winnaar en finalist in vier industrieprijzen. Het ActivPanel werd uitgeroepen tot winnaar van de Tech and Learning Awards of Excellence in de categorieën primair en secundair onderwijs en de Tech and Learning Best of Show Awards op ISTELive 22. Promethean werd ook uitgeroepen tot finalist bij de Spaanse SIMO Education Innovation Platform Awards. Deze prijzen erkenden Promethean voor het transformeren van het onderwijs in scholen over de hele wereld.

“We zijn er trots op dat we voor het vierde jaar op rij wereldleider zijn in deze concurrerende markt en dat we door deze prestigieuze awardprogramma’s zijn erkend voor onze innovatie”, aldus Chris Hand, chief revenue officer bij Promethean. “Terwijl we ons nieuwe ActivPanel 9 met ActivSync in 2023 over de hele wereld blijven uitrollen, vertrouwen we erop dat Promethean de weg zal wijzen in het bieden van uitzonderlijke leerervaringen voor docenten en leerlingen en dat we een betrouwbare, gewaardeerde partner zullen zijn voor onze klanten wereldwijd.”