Promethean zet zich in voor het leveren van een toonaangevend programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen

Promethean Corporate Social Responsibility

Published: juli 5th, 2021

Promethean®, een toonaangevend wereldwijd onderwijstechnologiebedrijf, heeft vandaag een robuust Corporate Social Responsibility (CSR)-programma aangekondigd om zijn merkmissie en -waarden verder te demonstreren door kwaliteitsonderwijs aan studenten te bieden, terug te geven aan lokale gemeenschappen, een rechtvaardige werkomgeving te creëren en een positieve impact op het milieu. In de meer dan 20-jarige geschiedenis van Promethean heeft Promethean hard gewerkt om een goed maatschappelijk verantwoorde onderneming te zijn en heeft het zijn inzet verder versterkt door het CSR-programma te ontwikkelen om veel van de uitdagingen waarmee wereldwijd wordt geconfronteerd, aan te pakken. Het programma omvat vier pijlers voor sociale impact gericht op verantwoordelijkheid voor het milieu, diversiteit en inclusie, kwaliteitsonderwijs en gemeenschapsactie:

Verantwoordelijkheid voor het milieu

Promethean verkleint zijn ecologische voetafdruk en helpt de planeet te beschermen tegen de gevaren van klimaatverandering. Als onderdeel van zijn veelzijdige aanpak heeft het bedrijf:

• In 2019 CO2-neutraliteit bereikt door middel van gecompenseerde aankopen en toegezegd om de CO2-voetafdruk in de toekomst te verkleinen
  • Deelgenomen aan een compensatieproject in Tamil Nadu, India, met als doel de lokale uitstoot van broeikasgassen te verminderen door fossiele energie te vervangen door hernieuwbare windenergie
  • Het uitgaande transportmodel verbeterd om de uitstoot met 30% te verminderen
  • Verminderde verpakking om de transportefficiëntie met 20% te verhogen
  • AEEA-recyclingprogramma’s geïmplementeerd in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en de Verenigde Staten

Diversiteit en inclusie

Promethean creëert een diverse en inclusieve cultuur, waar alle medewerkers zich welkom voelen en gewaardeerd worden om hun perspectief. Om wereldwijd een rechtvaardige, inclusieve en diverse omgeving te ondersteunen, heeft het bedrijf:

• Vier regionale Employee Inclusion Groups gecreëerd om de stemmen van werknemers te vertegenwoordigen
  • Wervingsstrategieën aangepast om het meest uiteenlopende talent aan te trekken en aan te nemen
  • Bedrijfsbrede audits en functionele beoordelingen uitgevoerd om gelijke beloning voor alle medewerkers te garanderen
  • 100% naleving door leveranciers van conflictmaterialen, kinderarbeid en antislavernijbeleid bereikt

Kwaliteit onderwijs

Gedurende de meer dan 20-jarige geschiedenis van Promethean heeft Promethean zich toegewijd om meer toegang te bieden aan achtergestelde studenten, scholen en gemeenschappen. Om deze toewijding verder te zetten, zal Promethean doorgaan met:

• Toekenning van panelen, software en accessoires aan scholen
  • Online bronnen doneren en gratis training geven aan docenten

Communautaire actie

Promethean moedigt werknemers aan om op verschillende manieren vrijwilligerswerk te doen, te doneren en betrokken te raken bij hun gemeenschap, waaronder:

• Werknemers elk jaar twee volledige dagen betaald verlof geven voor vrijwilligerswerk
  • Inzet om de deelname van medewerkers aan vrijwilligersactiviteiten met 25% te verhogen
  • Vrijwilligersactiviteiten voor groepen creëren voor werknemers zodra het werk op kantoor wordt hervat

“Als een wereldwijd technologiebedrijf voor onderwijs, erkennen we de noodzaak om het goede voorbeeld te geven en goede bedrijfsburgers te zijn”, zegt Lance Solomon, CPO bij Promethean. “We zetten ons in voor impactvolle initiatieven op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen die een verschil zullen maken en een rol zullen spelen bij het creëren van een duurzamere toekomst. Onze toewijding aan onze gemeenschap, onze medewerkers en de planeet voedt ons verlangen om het beter te doen, en het is onze hoop dat we een verschil kunnen maken.”

Voor meer informatie over het Corporate Social Responsibility-programma van Promethean, klik op hier .